18 Aralık 2012 Salı

Los Angeles - Melekler Şehri

Tesadüf olarak bizim Los Angeles gezimiz Black Friday'e (Kara Cuma) denk geldi. Bu Zeynep için bi şenlik olarak kabul edilse de benin için pehhh tarzında bir atraksiyon.
Zeynep bir gün önceden gitti L.A 'a. Doğal olarak Onu outlet center da buldum :)
Burası citadel outlets . Aslında sizlere yardımcı olmak için olayları biraz başa saralım.

Daha önce New York seyahatinde bahsettiğim gibi yaklaşık 5 tane güvenlik kontrolünden sonra uçak göründü.
Boing 777 tipi benim çok hoşuma giden (iç dizayn olarak) bir uçak. Airbuslardan daha rahat diyebilirim.Koltuk mesafesi bana daha geniş gibi geldi.
Yaklaşık 13 saatlik bir yolculukdan sonra LAX e indik.
Daha önce araç kiralama işini halletmiştim. Amerikada araç kullanmak İstanbulda araç kullanmakdan daha kolay. Eğer ingilizce biliyorsanız, navigasyon cihazınız varsa ve Türkiyedeki gibi araç kullanmayacaksanız hiç durmayın araç kiralayın.
Zaten LA için en karlı ulaşım araç kiralamak. New York gibi gelişmiş bi toplu taşıma sistemi yok.
Taksilerde çok pahalı.
Biz mini SUV tercih ettik eğer daha ucuz diyorsanız küçük bi araçda kiralanabilinir.
LA de otellerde çok ucuz sayılmaz. Bundan dolayı sadece uyumak için bir yer lazım olduğundan bu konuda ekonomi yaptık. Temiz, güvenli, havalimanına yakın bi otel bulduk. Tabii ki www.booking.com dan LAX suites.
Otoparkı var. Ses yok. Etrafda pek bişey yok. Dedim ya sadece lokasyon ve yatak öncelikli bi tercih.

LA yaklaşık 18 milyon kişinin yaşadığı, trafik ve işsizlik sorunu olan, sıcak bir şehir.
Otoyollar ücretsiz. Evet yanlış yazmadım ücretsiz. Fazlaca evsiz var. Ama biz herhangi bir sorun yaşamadığımız gibi her hangi bir olaya da şahit olmadık.
Uçakdan in, günrükden geç, bagaj bekle, araç kirala, Zeynep'i bul derken saat 21 oldu. Ama benim hiç durmaya niyetim yok. Uçakda uykumu almıştım zaten. Hemen Long Beach'e doğru yol aldım.
Saat 10 civarı Long Beach'e ulaştık. Oda ne! Hayat durmuş burada :(
Yemek yememiz lazım. Açıkçası yol yorgunluğu ve adaptasyon sürecinden olsa gerek 11'e kadar lokanta aradık :)
Herşeye rağmen Long Beach'e gittiğimize pişman olmadık. Güzeldi.
Sabah erkenden kalkıp kahvaltı için mekan seçtik. En güzeli hem gezmek hem kahvaltı etmekti. Bizde Santa Monica'ya gitmeye karar verdik.
Mekanlar saat 10'a gelmesine rağmen yeni yeni açılıyordu. Klasik Amerikan Kahvaltısı!
Daha sipariş almadan kahveni dolduruyorlar koca fincana :)

Ama menüyü incelemenizde fayda var. Yoksa large orange juice u  9$'a iteliyiveriyorlar adama :)
Bugünün parasıyla 2 kasa potakal parasına bir bardak suyunu içtik :)
Kahvaltıdan sonra Beverly hills üzerinden o ünlü Hollywood Bulvarına gittik.

Bulvarda herşey bu görünenler gibi beleş değil :)
Kostüm giymiş genç iştirakçiler heryerde.
Batman, Supermen, BA Baraküs, Elvis vs
2$ karşılığında size poz veriyorlar. Yanlış anlaşılmasın kendi makinanızla 2$ verip onlarla istediğiniz kadar fotoğraf çekilebiliyorsunuz.

Polisler gerçek ama :)
Bulvardaki gezimizi de bitirip başka bi ünlü mekana, Hollywood yazısının bulunduğu tepeye doğru yola çıktık.

Baktık pek bi cacık yok hemen şehir merkezine doğru yöneldik.
Pazar günü olduğundan sanırım koca şehir sanki terk edilmiş gibi.
Artık Günah Şehirine yol alma vakti.
Bekle bizi Las Vegas.

Aralık 2012

Yazar Notu:

Yorum yaptığınız ve "İzleyici" olduğunuz için şimdiden teşekkürler....