18 Temmuz 2011 Pazartesi

Kawasaki ER-6f

Birden aklıma geldi. Neden bir zamanlar merak ettiğim sorulara küçük çapta kaynak oluşturmayayım dedim. İşte size benim dilimden Kawasaki ER-6f. Ben kısaca "Gara efe" diyorum. Ne kadar kısa olduğunu sizinle sonra tartışırım :) Kendisiyle 4 aydır düzenli sevişiyoruz. Sakın yanlış anlamayın. Ben onu seviyorum,arıza çıkartmayıp beni çok memnun etmesinden onun da beni sevdiği kanaatindeyim.




Türkiye’de pek tutulmaması anlamsız gelsede,bizde zaten her sektörde böyle durumlar vardır. Okuduğum kadarıyla “Z-Moto” bi ara epey problem çıkartmış kullanıcılara ama benim 2 defa yolum düştü, şeytan kulağına kurşun işimi hallettiler. Özgenç bey var yedek parçadan sorumlu, elinden geleni ardına koymuyor, siz yeterki paradan haber verin :)


Gelelim neden anlamsız bulduğuma. Şöyleki, bana Dünyanın EN PAHALI benzininin kullanıldığı bir ülkede, ikiteker sevdalılarının önceliğinin ne olması gerektiği sorulsa; Tabiki yakıt sarfiyatı derim. Millet der, demez beni ilgilendirmez. Demiyenler kendi bloglarına yazsın kardeşim.






Her ne kadar Teknik değerlerinde 0-100km de 3.5lt desede ben ancak 4.2lt ye düşürebildim. Çift silindir 72 beygir (ben hariç) bir makina için oldukca iyi.
Şimdiye kadar yaptığım en uzun yol İstanbul-Bursa-Bilecik-Kocaeli-İstanbul döngüsü. Rampa, düzlük, sollama, frenleme kısaca hiç bir konuda beni mahçup etmedi. Bu birazda ne istediğinize bağlı. Efe’de 220 Km/h ibre var. Ben "Efe" diyorum Amerikalılar "Ninja 650" diyor. 210 -215 aralığı maksimum hız gibi görünüyor. En azından forumlarda paylaşımlar çoğunlukla bu şekilde. Kawasaki ER-6f, ABS donanımı ile bize güvende veriyor. ABS’yi bazı sürücüler sevmiyor ama benim inancım "usduruplu" kullanımda (Bizim memlekette adam gibi kullanmak için söylenen tabirdir. ) ABS’nin faydası bile olduğudur.
SuperSport makinalar gibi çok büyük bi hayran bakışı olmasada makinadan anlayan gözler sizi izliyor. E tabi bu durumda sizin koltuklarınızın kabarmasına vesile oluyor.
Kawasaki ER-6f bence bi başlangıç makinası değildir ama klasik Türk Mantalitesiyle olaya yaklaşıp alacak arkadaşlara tek tavsiyen hız tutkunuzu ve egonuzu evde bırakın.
Çünkü 1. ve 2. viteste gaza yüklendiğinizde lastikler cayır cayır ötüyor.makina güçlü agaaaaa(Dedeeee).Tek teker videolarını izlesemde ben henüz denemedim. Pekde niyetim yok, o işi gençlere bırakıyorum. 5.000 Km’nin ona hakim olabilmek için yeterli bi tecrube olacağını düşünüyorum.

Peki hiç mi kötü yani yok bu "Efe"nin. Tabii ki var. Oturuş pozisyonunun çok rahat olduğu söylenemez, ama abartmaya gerek yok. Sadece kusur bulmaya çalışıyorum :) Grenajdan ses geldiğide doğrudur,ona da bi süre sonra alışıyorsunuz. Artçının rahatı da çok göz önünde tutulmamış ama bu demek değilki SS makinalar gibi tepede gidiyorsun. Biraz rahatsız sadece.


Trafikde fan devreye giriyor,hangi makina girmiyorki. Kıvraklığı,hızı tüm bu kusurcukları tolere ediyor.



Başka demiratlar gibi büyük bi fun kitlesi (cbf,fazer,varadero,GS,...vs) olmasada Kawasaki ER-6f cadde de toplaşıp görsel şölen yaşatacak güzellikde bir düldül.


Polidoryon






Temmuz 2011

Yazar Notu:

Yorum yaptığınız ve "İzleyici" olduğunuz için şimdiden teşekkürler....